Részletek
"Dr. Füzér Ágota bírálja a számára elfogadhatatlan, kritikátlan vásárlói viselkedést.
Ily módon sok ember nem képes megkülönböztetni a saját igényének megfelelőt az üzleti ajánlattól.
Az író sürgeti, hogy a jogrendszer vegye föl szabályai közé az egyén magánszférájának védelmét. Ez a dolgozat legfőbb üzenete számomra.
Egyes boltokban a gyermekek által fölérhető polcokról kínálják a valódinak tűnő figurák, rajzfilmek, mesealakok által csalogató termékeket.
A valódinak hitt szereplők iránti rajongás szinte vezeti a gyermek választását az örömérzeten keresztül (csillog-villog, zenél).
Virtuális világgal találkozik a gyermek, és ez a torzítás a valós tapasztalatokat megkerülve hamis elvárásokat épít ki. A gyermek rajong a valódinak hitt figurák iránt, amelyek látszatra erősebbek, ravaszabbak, lélekben különbek mindenkinél. És mindez a hamis tapasztalás romboló: romboló az önismeret útján haladó gyermek számára.
Az író körülír egy olyan vásárlói viselkedésmintát, melyre jellemző a hiszékenység, az utánzási hajlam: amikor egy neves sportoló vagy híres művész ajánl bárminő terméket, látszatra a termék minőségét is. Később némelyek rádöbbennek, hogy rászedték őket.
Ez a jelenség egyfajta "kulturális zaklatás".
Dr. Füzér Ágota páratlan nyelvi leleménnyel rendelkező publicista. Nem tér el az olcsó hatáskeltés, a "jópofáskodás" irányába.
A közérthetőség az ő meggyőző véleményalkotásának a forrása.
Erőteljes kritika bujkál a humorral átitatott kifejezéseiben: "Az ismeretektől mentes embereket lehet befolyásolni: akiknek nincs képességük dönteni és önállóan gondolkodva választani a termékek kínálatából."
Ily módon az iskolázottság különböző mértékeit és a közneveltséget is érinti meglátásaival.
Dr. Füzér Ágota nem csupán föltárja a vásárlói viselkedések torzulásait, hanem ötleteket, átgondolható javaslatokat is tesz a tudatos vásárlószokások kialakítására.
Mihalekné Kádár Magda
tanár"